tirsdag den 9. april 2013

Alternativ morgenmad...

En af mine læsere skrev til mig en dag, at hendes søn virkelig gerne vil have rå havregryn til morgenmad, men ikke må få det pga. det skaber forstoppelse hos ham. Hun efterspurgte derfor gode alternativer til de rå havregryn og jeg vil derfor prøve det næste stykke tid, at komme på forskellige morgenmadsforslag, som baby kan få i stedet for de gængse morgenmadsprodukter.

Nye sammensætninger og helt nye opskrifter - har du gode forslag, må du meget gerne skrive til mig på min mailadresse og få chancen for at blive gæsteskribent i min morgenmadsserie.

Det første forslag jeg vil komme med er en lille liste med sammensætning af forskellige morgenmadselementer:

  • Friske frugter med yoghurtdip og en halv bolle - her er det frugten der er primær og ikke yoghurten. Yoghurten er en naturel og blandes med en smule vanillepulver (ikke vanillesukker) Er det ikke sødt nok med frugterne dertil, kan yoghurten tilsættes lidt agavesirup
  • Multi Cheerios fra Nestle med æblemos. Cheerios indeholder sukker, som så mange andre morgenmadsprodukter, så har du ikke lyst til at dit barn skal have dette endnu, kan du vælge Havrefras eller Rugfras som erstatning.
  • Ymer/Yoghurt natural med Cornflakes og blåbær
  • Aurion Den glade maves grød med friske pærestykker
  • Aurion Krudtuglegrød med en smørklat
  • Aurion Glutenfri grød med et drys af kanel og friske æblestykker
  • Knækbrød med smør og evt. ost - sammen med lidt frugt og en kop mælk el. en smoothie
  • Smoothies - der findes lige så mange afskygninger af disse som der er stjerner (næsten) så det er kun fantasien, der sætter grænser!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print