onsdag den 17. april 2013

En aftengrød

Vi er så småt ved at prøve, at starte op på projekt aftengrød. Elias vil nemlig helst ikke blive i sin seng, når han bliver lagt om aftenen og en af de ting der forslås er at rykke aftensmaden til tidligere på aftenen og så servere en aftengrød, så de små poder har noget i maven til natten...

Jeg prøvede mig lidt frem med de kerner og flager jeg havde herhjemme selv i forvejen og så tog jeg den lidt på slump sådan cirka, men jeg prøver at gengive så godt jeg kan her.

Elias' aftengrød

1 dl speltflager
½ dl hirseflager
2 spsk. hørfrø
Vand
lidt salt

Evt. frugt eller grøntsagsmos (vi brugte hjemmelavet æblemos fra eget æbletræ)

Hæld alle flager og frø op i en lille kasserolle og tilsæt vand, så det dækker. Du kan altid tilsætte mere vand under opkogningen, hvis du synes, at grøden bliver for tør.
Lad blandingen koge ved middelvarme i mellem 10 og 15 minutter - der vil være lidt bid i denne grød fordi flagerne ikke koges helt ud.

Hæld den ønskede mængde op i en skål og bland lidt frugt elle grøntsagsmos i efter smag. Server den lune grød sammen med en kop vand eller mælk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print