torsdag den 25. april 2013

Lidt sødt til den kommende sommer...

Disse herligheder kom jeg lige på en eftermiddag, hvor jeg havde nogle jordbær til overs, som skulle bruges og en dreng, som rigtig gerne ville have noget lækkert til at hygge med, sammen med Mickeys Klubhus...

Så jeg måtte lige kigge dybt i skuffer og skabe, for at finde noget, der kunne bruges sammen med jordbær og det blev til disse herlige jordbærkugler trillet i kakaopulver.


De er super nemme at lave og smager herligt! (ja, jeg sneg mig da til en smagsprøve, mens jeg stod og trillede kuglerne)

Jordbærguf
120g tørrede dadler
100g friske jordbær
20g mandler
100g havregryn
Kakaopulver til at trille i

Rens jordbærrene og kom dem op i en blender sammen med resten af ingredienserne. Blend indtil det hele samler sig og får en let tør konsistens. Er jordbærrerne for våde, skal der tilsættes mere havregryn.
Tag en teske af blandingen og tril den til en kugle. Rul den i kakaopulveret og sæt den på en tallerken eller læg den i en bøtte, der kan lukkes tæt med låg. Gentag fremgangsmåden til du er igennem blandingen. Sæt kuglerne på køl en lille halv time og derefter er de lige til at gribe til.

Bon appetit...

1 kommentar:

  1. Mmh lækkert!! :-)

    Jeg er ny blogger for Peepers, tjek den ud hvis du har lyst.
    Nanna Freving // www.nannafreving.com

    SvarSlet

Print